شهرماشين
بررسي انواع خودروهاي داخلي

عادت هاي مراقبت روزانه ميتواند پوست خشك را خشكتر كند، پاكسازي پوست خشك بايد همراه با آبرساني باشد تا از چين و چروك زودرس پوست جلوگيري كند.

شايد تصور كنيد فقط پوست چرب و جوش دار نياز به پاكسازي دارد ولي بايد بدانيد كه پوست خشك بيشتر از پوست چرب مستعد پيري زودرس و ايجاد چين و چروك است بنابراين پاكسازي پوست خشك در خانه يا در آرايشگاه اهميت بيشتري پيدا ميكند.

عادت هاي روزانه مراقبت از پوست ميتواند خشكي پوست را تشديد كند.

مثلا شستشوي پوست با صابون هاي قوي يا استفاده از پاك كننده ها و مالش دست . شما ميتونيد با تغيير عادات روزانه خشكي پوست طبيعي خود را كاهش دهيد يا اگر به دليل عادت هاي غلط پوستتان خشك شده ، آن را اصلاح كنيد.

اغلب ما پوست كم آب و پوست خشك را با هم اشتباه ميگيريم ، پوست كم آب در نتيجه كاهش آب بين سلولهاي پوست ايجاد ميشود و پوست خشك ناشي از كم بودن چربي طبيعي پوست است.

سطح پوست را لايه اي نازك و چرب به نام سبوم ميپوشاند كه توسط غدد چربي درون پوست ترشح شده است.

كار سبوم اين است كه مانع از رشد ميكروب هاي مضر روي پوست شده و از سويي ديگر مانع از كاهش رطوبت پوست ميشود.

برخي افراد به دلايل ارثي يا افزايش سن و آب و هوا ، چربي پوست كمتري دارند كه به اصطلاح گفته ميشود پوستشان خشك است.

ولي كم آبي پوست زماني رخ ميدهد كه رطوبت موجود در لايه سطحي پوست كاهش پيدا ميكند و يك مشكل موقت است كه با آبرساني صحيح به پوست مشكلتان حل خواهد شد.

اگر پوست خشك يا كم آبي داريد يكي از مراحل روتين براي مراقبت از پوستتان بايد آبرساني باشد.

[​IMG]

پاكسازي پوست خشك در خانه

مهم ترين نكته كه براي پاكسازي پوست خشك خانگي بايد در نظر داشته باشيد ، پيشگيري از خشكي بيشتر پوست و آبرساني مداوم به آن است.

بنابراين براي حفظ چربي طبيعي پوست و آبرساني مناسب بايد حتما نكات زير را هنگام پاكسازي پوست رعايت كنيد.

پاكسازي پوست خشك و حساس در حمام

براي اين كه خشكي پوست در حمام هنگام شستشو بيشتر نشود بايد يكسري نكات را رعايت كنيد. زمان دوش گرفتن را كوتاه كنيد ، از آب ولرم براي شستشو استفاده كنيد، از شوينده هاي ملايم و بدون بو استفاده كنيد، بهترين شوينده براي پوست خشك در حمام ، صابوهاي دست ساز حاوي روغن هاي طبيعي مثل روغن زيتون و روغن آرگان هستند.

از كف مالي زياد و طولاني مدت پوست اجتناب كنيد. بلافاصله بعد از حمام و خشك كردن با حوله ، بدن و صورت را با لوسيون مناسب ، آبرساني كنيد.

روغن هاي طبيعي براي پاكسازي پوست خشك خانگي

به جاي پاكسازي مواد آرايشي با صابون از لوسيون ها و روغن هاي طبيعي استفاده كنيد مثلا روغن زيتون و جوجوبا و شي باتر براي حفظ رطوبت پوست خشك بسيار مناسب هستند.

از لوسيون و كرم هاي حاوي اسيدهيالورونيك ، وازلين ، گليسرين و لانولين هم ميتوانيد باري پاكسازي پوست خشك صورت استفاده كنيد.

با استفاده از گلوله پنبه اي لوسيون يا روغن طبيعي را روي پوست بكشيد و مواد آرايشي را از روي پوست تميز كنيد سپس با آب ولرم صورتتان را بشوييد.


[​IMG]

شستشوي پوست خشك

شما به جاي صابون هاي معمولي بايد از پن صورت استفاده كنيد. پن مخصوص پوست خشك خيلي كم كف ميكند ولي آلودگي هاي روي پوست را به خوبي ميشويد بنابراين نيازي به استفاده زياد از پن و كف مالي صورت نداريد.

به اين ترتيب چربي طبيعي پوستتان هنگام شستشو از بين نخواهد رفت.

روش صحيح شستن پوست خشك صورت به اين شكل است كه پوست صورت را به چهار قسمت تقسيم كنيد و پن صورت را به طور مساوي روي چهار قسمت صورت خود بماليد سپس با استفاده از حركات دوراني و ملايم انگشتان را روي پوست خود ماساژ دهيد ، اطارف چشمان اين حركت را كمتر و ملايم تر كنيد. سپس با آب سرد پوست را بشوييد.

اسكراب براي پاكسازي پوست صورت خشك

براي پاكسازي پوست خشك و حساس ميتوانيد در هفته فقط يك بار از اسكراب خيلي ملايم استفاده كنيد. اسكراب هاي ميوه اي مناسب شما نيست و مي تواند حساسيت زا باشد. بهترين اسكراب و لايه بردار براي پوست خشك و حساس ، لعاب برنج و آنزيم پاپاين است كه از شيره ميوه انبه گرفته ميشود.

لايه برداري پوست خشك بايد به قدري ملايم باشد كه به پوست حساس شما صدمه نزند و باعث ايجاد قرمزي نشود.


پاكسازي پوست خشك و حساس با تونر

تونرها لايه هاي زيرين پوست را كه با شستشو تميز نميشوند، پاكسازي ميكنند و به آلودگي ها و مواد آرايشي را به صورت عمقي تميز ميكنند.

هنگام خريد تونر سعي كنيد محصولي را خريداري كنيد كه حاوي الكل نباشد. انواع تونرهاي آبرسان، جوان كننده و حاوي Q10 براي پوست هاي خشك مناسب هستند.

ميتوانيد هفته اي يك بار از تونر براي پاكسازي پوست بعد از آرايش يا زماني كه احساس سنگيني روي پوست داريد استفاده كنيد.
[​IMG]

پاكسازي پوست خشك صورت با بخور

اگر پوست خشكي داريد ميتوانيد ماهي يك يا دو بار از بخور براي پاكسازي پوست خشك صورت استفاده كنيد. بخور داردن بيشتر براي پوست شما مناسب نيست و ممكن است خشكي پوست را تشديد كند.


بخور دادن صورت ،منافذ مسدود شده پوست را باز كرده و اجازه ميدهد انواع آلودگي ها كه وارد پوست شده اند، شسته شده و از بين بروند.

يك قوري را پر از آب كرده به جوش بياوريد و سپس از روي شعله برداشته و حوله اي روي سر خود بيندازيد و پوست را به مدت 10 – 15 دقيقه بخور دهيد تا خيس شود.

سپس با آرامي صورت را خشك كرده و با تونر آبرسان و كمي پنبه با حركات دوراني كل صورت را پاكسازي كنيد و در آخر از يك كرم آبرسان براي پوست خود استفاده نماييد.


استفاده از كرم هاي آبرسان

مهم ترين نكته براي پاكسازي پوست هاي خشك در اين است كه بعد از پاكسازي و شستشوي صورت از الودگي ها و مواد آرايشي حتما از يك كرم آبرسان مناسب استفاده كنيد . اگر سن شما بالاتر از 25 سال است و پوست خشكي داريد براي پيشگيري از پيري زودرس پوست حتما بايد علاوه بر كرم آبرسان از يك كرم ليفتينگ يا جوانساز پوست مناسب روزي 2 بار صبح و شب استفاده كنيد.

پاكسازي پوست خشك خانگي, مراحل پاكسازي پوست خشك, ماسك صورت براي پاكسازي پوست خشك


ماسك مناسب پاكسازي پوست خشك

نكته قابل توجه براي ماسك صورت پوست خشك اين است كه شما در ماه ميتونيد يك يا دو بار از ماسك صورت استفاده كنيد وگرنه احتمال تشديد و خشكي پوست يا كم آب شدن پوستتان وجود دارد. در تركيبات ماسك صورت شما حتما بايد مواد ابرسان و چرب وجود داشته باشد.

ماسك عسل :
عسل براي جلوگيري از مسدود شدن منافذ پوست و هيدراته نگه داشتن پوست بسيار مفيد است. عسل را به تنهايي ميتوانيد به عنوان ماسك روي صورت بكشيد يا اين كه 2 قاشق غذخوري ماست را با يك قاشق چايخوري عسل و يك قاشق چايخوري روغن زيتون تركيب كرده و به مدت 15 دقيقه روي صورت بگذاريد و سپس با آب ولرم صورت را بشوييد تا هم آلودگي هاي پوست از بين رفته هم پوستتان تغذيه شود.
[​IMG]

ماسك آبليمو :
آبليمو هم تاثير بسيار خوبي براي پاكسازي و لايه برداري پوست از بين رفتن آلودگي هاي پوستي دارد. 1 قاشق چايخوري آبليمو، 1 قاشق چايخوري ماست ، 1 قاشق چايخوري عسل را مخلوط نموده 10 دقيقه روي صورت بگذاريد و سپس با با ولرم پوستتان را بشوييد. در صورت تمايل ميتوانيد كمي پوست ليمو رنده شده هم به اين ماسك اضافه كنيد.

ماسك تخم مرغ :
سفيده تخم مرغ را هم بزنيد تا كف كند و با آب نصف ليمو ترش و 1 قاشق چايخوري روغن نارگيل مخلوط نموده به مدت 10 دقيقه روي صورت بگذاريد تا خشك شود و سپس با آب ولرم بشوييد. يك تركيب مفيد ديگر براي صورت مخلوط كردن 1 قاشق چايخوري پودر بادام زميني خام ، 1 قاشق چايخوري عسل و سفيده يك عدد تخم مرغ است كه بعد از مخلوط كرده به مدت 10 – 15 دقيقه روي صورت بگذاريد و بعد از خشك شدن ، بشوييد.

امتیاز:
بازدید: 0
برچسب:
:
[ 1400/7/12  ] [ ۰۶ ] [ arirablog ] [ ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 0
دیروز : 0
افراد آنلاین : 8
همه : 0
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب